8 Ocak 2010 Cuma

Cüzzam makamı

- Sebebi yok işte
- Olur mu öyle şey! söyle, var ki üzülüyosun bu kadar
- Önemli değil en azından senin için değil
- Anlatır mısın lütfen !
- Bunu sormak için zaten çok geç. 2 gün evveldi, anlatmaya çalıştım sana ama sen acelem var kısa cümleler alıyım lütfen diye kezzap döktün boğazıma!
- Ama inan o gün kafam bi milyondu ve kafamı verebilcek durumda değildim hiçbişeye.
- Hiçbişey?
Bu kadar yabancılaştırıldığı için canı yandı kadının, acı bi tebessüm atabildi dudak kıvrımlarını zorlayarak.Adam söylediği cümlenin anlamını o tebessümü görene kadar düşünmemişti.Allahtan bi parça zekiydi ve üzgünüm, özür dilerim diyebildi çekingence.
Tamam her zaman bi parça melankolilk olmuştu, hatta keyif bile alıyodu bundan, ara ara yalnız kalmak istiyorum yahu diyerek inzivaya çekilirdi.Sonra beklerdi bakalım kimler arayacak diye.Garip bi haz alırdı arayanlara, ‘inan çok yoruldum artık, tükendim bildiğin ya! Kafamı toparlamaya ihtiyacım var, insan arasına karışmaya hazır değilim henüz’ demekten.Karıştımı da tam karışırdı yara yara.Karizmatik bi tip olduğu söylenirdi, girdiği ortamda kendini belli eden cinsten.Özellikle rakı sofralarında güzel dururdu , ezine gibi şalgam gibi yakışırdı hani.Merak edilen olurdu hep tanımadığı insanlar tarafından , ağzından çıkacak kelimeleri takip edenleri gördükçe özgüveni gelirdi iyice kendine, o saatten sonra tutamazdınız zaten.Yağ gibi kayardı cümleleri, daldan dala atlar, ironikleştirirdi en acı olayı bile anlatırken.O çok rahat bi kızdır denecek cinstendi, özellikle erkekler bayılırdı muhabbetine, patavatsızlıkla dobralık arasındaki o ince çizgide kaybolurdu çoğunlukla.Göte göt diyenlerdendi.Ortamlarda yeni tanıştığı çiftlerle pek eğlenirdi, hiç yanılmazdı çünkü.Erkek ağzını ayırıp keyifle onu dinlerken, kız orospusun sen bakışı atardı ona.Sonra gözünü dikerdi kız sevgilisine ve hep bir işleri çıkar erkenden kalkarlardı.Önceden çok canı yanardı o bakışlardan yada insanların yorumlarından.Orospu muyum yani ben? diye savunmaya geçerdi sonra.Ben sonuçta cilveleşmiyorum kardeşim, karılar bu kadar güvensizse kendilerine ben napiim yani hallam.Akıllı bi karı olsa o da katılır muhabbete, kırım kırım oturup kaşını gözünü devirene kadar 2 kelam eder dimi yani.Bana dua edeceklerine kısa bi hayat bilgisi dersi verdim diye bide bozulup gidiyolar.Valla hiç umrum diil diye omzunu silkip fondip yapardı .Heriflere kızıyorum ben esasında, benim gibilere bayılırlar ama sevgili muhabbetine geldi mi, oo kızım sen çok felaketsin ha senle uğraşılmaz derler. Böyle karıların da elinden tutup gezdiriler diyerek kendini ele verirdi saftirik.Keyif alınacak kızlar grubundandı işte bildiğiniz, ama öyle daimi bi keyif falan değil, ara ara görüşülecek tipten.
Bir iki kız arkadaşı vardı onlarlayken gerçekten mutluydu, dışarı çıkmadıkları zamanlarda ama! Dışarda kadınlar babasının kızı bile olsan acımaz valla, gözünü hırs bürür kadın kısmının, tipi bile olmasa iş atar senin beğendiğin adama.Aaa şekerim gördün işte ben bişiy mi yaptım ki, geldi işte bikbik konuştu.Aman zaten gerzek bişiy konuşmasından anladım diye hedef şaşırtmaca yaparlar bide .Bunu tüm kadınlar yapar valla da billa da, bu yüzden suçlamazdı hiç bi hatunu, bilirdi altında yatan nedenleri, mümkün olduğunca dışarı çıkmazdı kızlarla.O yüzden onlarla ev muhabbetine bayılırdı.Onlar da göte göt diyen cinstendi. Güzel masa kurarlardı Allah için, iyi de içerlerdi.Bazen sulu kuru karışırdı, işte o zaman bolca malzeme çıkardı en ayık olana.Ay hadi dejenere olalım biraz diyip Demet Akalın, Gülşen , Bengü tarzı Allah ne verdiyse tüm gaza getiren kadın şarkılarını can hiraş söyleseler de gecenin kapanışı sızmadan az evvel cüzzam makamı şarkılarla olurdu hep.Kapıldım gidiyorum bahtımın rüzgarına da , titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime de sesler tizleşir en çok içenden bir damla gözyaşı süzülürdü.İşte o zaman o ağzıbozuk rahat kızlar,çocuklaşıp masumlaşırlardı.
Ama artık yoktu hiçbiri.Evlendi birisi, hemde cici kız taktiğiyle.Başlarda aynı rutinde görüşmeye çalışsalar da evlenen kız sıkılmaya başladı aralarında.Yine aynı masalar kuruldu fakat evlenen kız daha az katılır oldu, ne zaman ki masadaki küllükleri piskopatça temizlemeye başladı işte o zaman anlaşıldı artık bitmeliydi bu ilişki.Biri gitti kalan sağlar bizimdir denilse de buruklaştı grup.Bilmiyorum belki de herkes kendinden bir şey gördü o kızda, samimiyet çatırdamaya başladı o andan itibaren.Cüzzam makamı şarkılara geçildiğinde birbirlerinin gözlerine bakmak yerine halının desenleri incelenir oldu.Ve sonra birisi daha ayrıldı gruptan.Yetimhaneden evlatlık verilen çocuklar gibi dönüp baktı bu da.Darısı sizin başınıza ben kurtuldum bakışı işte.Kaldılar mı 2 kişi!Diğeri de dönüştü, ama öyle böyle bişeye değil yani.Saç rengi, takıldığı mekanlar, kurduğu cümleler, gülüşü, izlediği filmler, dinlediği müzikler, içine fok kaçmış gibi konuşmayı öğrenmişti bide…Bilkent’e Bilkanntt dediğinde anladı ki dönüşüm acayip bişiydi. Hep meşgul oldu ondan sonra zaten bayan fog.Uzun uzun içilen, oluuum bir ülke bu masalar sayesinde özgürlüğüne kavuşmuş lan boru diil yani , besmele çekip oturulur bu masaya diye başlanan muhabbetler , yerini starbucksta acele acele içilen chai tea lattelere bıraktı .Ve sonra malum son işte, görüşemez oldular yoğunluktan.
40 tasla suyla falan yıkansa da iflah olmazdı artık.Asılı kalmış gibiydi ortamlarda, aidiyet duygusu gelişmemişti ezelden beri , ama işte şimdi dokunmaya başlamıştı.Eskiden ‘ya ben hiçbiyere ait değilim, isyanım hayata’ diyalogları çok kuul gelse de şimdi koyuyodu artık kalbinin orta yerine kazma sapı gibi. Gerçekti çünkü !
Adamın sorusuna cevap vermek için önce bi hazırlandı.Biz 4 kişiydik, bedirhan, nazlıcan, bayırhan ve ben suphi, 4 yaralı yürek diye bi cümle toparladı kafasında sonra vazgeçti.Amann ben çok abarttım farkındayım, reglim yaklaştı ondan biraz duygusala bağladım.Bide o gün cüzzam makamı bi şarkı dinledim,rakı içiyodum bide öyle hislendim demekki dedi derme çatma tebessümüyle.

3 yorum:

Yiğit dedi ki...

Yazını okurken kendi arkadaşlarımı canlandırdım kafamda. Henüz 24 olmamıza rağmen bahsettiğin geçişleri yavaş yavaş yaşıyoruz galiba. O kadar ağırıma gittiki anlatamam. Acaba bizim dağılmamızda böylemi olacak diye düşündüm. Galiba böyle olacak. Ellerine sağlık. En azından neye hazırlık yapmam gerekeceğini biliyorum. İsmin gibi yaramı şimdiden bantladın.. 6 seneye bişeyim kalmaz herhalde.

sanitabant dedi ki...

ben 24ken bu tarz bi yazı okusam etkilenip ciddiye alır mıydım?sanmam:))burnunu boka soka soka öğreniyosun biçok şeyi.Yada şu bilinç ve bilgiyle 24 olsam bu çözülüşü engellemek için ne yapardım inan onu da bilmiyorum:)Sen bulursan bişey lütfen benimle de paylaş, çıtır arkadaşlarımıza bi faydamız olur belki bu sayede:)

Unknown dedi ki...

ben şu mantaliteye sahip kızlardan bikaç tane bulsam, kaybettikten sonra üzülüp ağlamaya razıyım ki..
sanırım en koyan şey bu; keyif alınacak kızlardan olup tek olmak zorunda kalmak...