10 Mart 2010 Çarşamba

Kıl dönmesi



Mesai saatleri içerisinde kullanılan, iş dili de denilen kurumsal konuşmalardan hoşlanmıyorum. Çok anlamsız ve sıkıcı geliyor bana . Çıtır çıtır kırılma noktasındaki kelimeleri seçerken ki sarfedilen efor, çalışanın performansını düşürdüğü gibi işverenin cebindenden de yüklü telefon faturası olarak çıkıyor. İnsanların eğitim seviyesi artarken algılama kapasiteleri de  düşüyo mu ne ?  Ben demiyorum ki küfür kullanılsın, ama hafiften argo kullanılsa gör bak çalışanlardaki performansı sen. Ya tamam amele pazarına çevirelim ortamı demiyorum ama daha kısa ve etkili cümleler seçebiliriz. Misal: kurumsal bir konuşma yapıyosun bir beyfendiynen,
- Anlıyorum Cankkk Bey, hıhı evet.  Ama inanın söylediğiniz rakama bu işi yapmamız mümkün değil. Onlarla da konuşsam bişey değişmeyecektir çünkü şirket politikası bu. Bu şartlarda inannın zor
falan fişman diye yarım saat rewind yapana kadar,
- Cank Bey, git kendini sevdirmeden
  desek daha verimli olmaz mı acaba?
Yada  karşınızda ne istediğini bilmeyen ve üzerine ne istemediğini de ifade edemeyen bir müşteri var. Sıcak soğuk oynaya oynaya iş yapmaya çalışıyosunuz. Genelde hatun müşteri modelidir bu.
- Hmm bilmiyorum içime sinmedi bu da sankıı
- Anlıyorum, hoşunuza gitmeyen nedir acaba Ceyda Hanım? Mesajı mı ifade edememişiz ? Yoksa kullanılan imajımı beğenmediniz acaba?
- Hmm bilmiyorum ki, ama ne bilim beğenemedim işte!
Siz aynı tarz soruları milyonuncu kez farklı kelimelerle sormaya devam edersiniz. Ama hatun kuaföre gelip renk kartelasından bakır tonunu anlatmaya çalışan hatun dalgınlığındadır. Anlamsızca uzar gider konuşma. Oysa konuşmanın ilk içime sinmedi kısmında :
- Altın buldunuz ayarını mı beğenmiyosunuz? Hoş, ne istediğini bilmeyen ne bulduğunu da anlayamaz. Velhasıl , öğrende gel Ceyda Hanım
desek, daha hatırı sayılır bi etki yaratmaz mı müşteride?

Bugün de buna kılım döndü abicim.

2 yorum:

Joey Potter dedi ki...

Ahah süper olurdu bence. Gereksiz sözcük kullanımından tasarruf ederken, gereksiz nefes dolayısıyla gerksiz efor sarfetmekten kurtulmuş olur sonuç olarak daha az yoruluruz :) Bir çektirin gidin diyebilmekte ayrı bir zevk olurdu :)

sanitabant dedi ki...

personel mutlu, patron mutlu, müşteri daha umutlu:)buyrun düğün halayına hobareyyyy:)